Naše stránky nepoužívajú žiadne reklamné, analytické alebo iné, súkromie ohrozujúce cookies. Žiadne cookies sa nezdieľajú s tretími stranami. Stránky používajú iba cookie nevyhnutné pre fungovanie prihlasovania. Je dočasné, po zatvorení prehliadača sa odstráni.

Overovanie ďalšej témy z geografie nás prenieslo do 7. ročníka a k téme Vodstvo Európy, konkrétne Tajomstvá Dunaja. Uvedená metodika sa dá využiť aj v priebehu tém Stredná Európa, či Juhovýchodná Európa. Teda všade tam, kde zavíta rieka Dunaj.
V rámci projektu IT Akadémia prebieha v školskom roku 2019/2020 overovanie metodík aj v predmete Geografia. Metodiky sú overované priamo na hodinách v 5. až 9. ročníku.
Prečo ryby mlčia, je prvá metodika IT akadémie, ktorú sme v tomto školskom roku v rámci predmetu biológia overili. Cieľom tejto metodiky bolo poukázať na dôležitosť ochrany vodných zdrojov, nielen z hľadiska životného prosredia, ale aj z hospodárskeho a ekologického hľadiska.
utorok, 08 október 2019 13:42

Krúžky IT Akadémie

Napísal
Tohto roku začali na našej škole pod záštitou IT akadémie činnosť štyri krúžky robotiky, ktoré budú zamerané na programovanie a robotiku pre začiatočníkov aj pokročilých.
nedeľa, 22 september 2019 10:24

Projekt IT akadémia v treťom roku

Napísal
Projekt IT akadémia v rámci, ktorého pôsobíme ako partnerská škola, začína v týchto dňoch svoj tretí projektový rok.
Naša škola ako pilotná škola projektu IT Akadémia mala možnosť počas tohto školského roku testovať nové metódy vyučovania programovania a robotiky na hodinách informatiky. Poslednými overovanými metodikami v predmete informatika v rámci projektu IT akadémia v tomto školskom roku boli metodiky zamerané na programovanie robotických súprav Lego Mindstorms EV3.
Posledná zo série Súmernosti v rovine, ktorá sa venuje identifikácii stredovej a osovej súmernosti. Medzi základné ciele metodiky môžeme zaradiť: vizuálne rozlišovať medzi súmernými a nesúmernými útvarmi, identifikovať osovo súmerné útvary a stredovo súmerné útvary a na intuitívnej úrovni vysvetliť pojmy súmerný, osovo súmerný, stredovo súmerný.
Pokračujeme v overovaní metodík k celku Súmernosti v rovine. Ďalšia veľmi zaujímavá metodika z tejto série, cieľom ktorej je načrtnúť os a stred súmernosti v rovinnom obrázku, vysvetliť základné vlastnosti osi súmernosti úsečky a opísať postup konštrukcie. A v neposlednom rade narysovať os súmernosti úsečky.
Pokračujeme geometriou a rysovaním v piatom ročníku. Aj táto metodiky s príznačným názvom Aké sú to súmerné útvary žiakom ponúkla zaujímavé úlohy. Okrem úloh tu žiaci dostali možnosť využiť všetky svoje doposiaľ získané vedomosti z celku Súmernosť v rovine.
Metodika zo série metodík zameraných na súmernosť útvarov v rovine. Cieľom metodiky je pre daný bod nájsť (nakresliť/zostrojiť) bod, s ktorým je stredovo (osovo) súmerný podľa daného stredu (osi) a zostrojiť obraz bodu a obdĺžnika v stredovej (osovej) súmernosti podľa daného stredu reps. osi a vysvetliť, ako sa rysuje obraz bodu v stredovej…
Metodika zameraná na zisťovanie vzťahu medzi obvodom a obsahom obdĺžnika pre žiakov 5. ročníka. Cieľom metodiky je prehĺbiť poznatky o pojmoch obsah a obvod útvaru v štvorčekovej sieti, rozvíjať rovinnú predstavivosť žiakov, pozorovať, že útvary s rovnakým obvodom môžu mať rôzne obsahy a pozorovať, že útvary s rovnakým obsahom môžu…
Metodika zameraná na precvičenie rysovania rovnobežiek a kolmíc. Samotný názov metodiky napovedá, že žiaci sa budú venovať rysovaniu podoby ich vysnívaného domu. Okrem pôdorysu mali znázorniť pohľady na dom spredu, zozadu a pohľady sprava a zľava. Jediná podmienka, ktorú majú dodržať, je rysovanie cez rovnobežky a kolmice.
Už z názvu metodiky je jasné, že sa bude venovať kódovaniu, šifrovaniu rôznych informácií a správ. Počas overovania tejto metodiky na hodinách informatiky, si žiaci vyskúšali rôzne spôsoby šifrovania informácií, dát.Konkrétne si skúsili šifrovať a dešifrovať správy pomocou Fleissnerovej otočnej mriežky, Caesarovej šifry, skúsili aj metódu Šifrovacieho disku a Vigenerovej…
Kyslé dažde patria k súčasným globálnym ekologickým problémom. Častokrát si však nevieme predstaviť ako vznikajú, čoho sú dôsledkom a čo spôsobujú. Vďaka projektu IT akadémia, do ktorého sme ako pilotná škola zapojení už druhý školský rok, sa nám podarilo vybaviť odbornú učebňu biológie laboratórnym systémom, ktorý podporuje bádateľsky orientované vyučovanie…
V roku 1992 vyhlásilo valné zhromaždenie OSN 22. marec za svetový deň vody. Na našej škole si tento deň pripomíname aktivitami, ktoré prebiehajú počas hodín biológie a sú zamerané práve na tento nenahraditeľný, ale obmedzený prírodný zdroj, ktorý je základom života na Zemi.
Začiatkom marca piatakov zamestnala druhá metodika zameraná na kódovanie, ktorá zahŕňala aktivity zamerané na kódovanie elektronických informácií. Žiaci počas riešenia úloh vytvárali QR kódy na školských počítačoch, počas hodiny riešili úlohy pomocou smartfónu s aplikáciami QR Code Reader a QR Scanner (ktorý dokáže čítať a vytvoriť QR kód v jednom). 
Aj na hodinách ôsmackej informatiky sme žiakom dali možnosť podieľať sa na overovaní metodík IT Akadémie práve kvôli tomu, že sa vo vyučovaní informatiky dominantne venujeme „tradičným údajom“ ako kancelárskym dokumentom, obrázkom, zvukom, videám... Moderný svet však vo veľkej miere využíva geolokačné dáta, na základe ktorých vieme lokalizovať polohu rôznych…
Vo februári sme začali s piatakmi na hodinách informatiky overovať sériu metodík zameraných na kódovanie, šifrovanie a kompresiu. Metodiky o kódovaní predstavujú aktivity zamerané na pochopenie významu kódovania v bežnom živote, na preskúšanie známych kódovacích metód a na tvorbu vlastného kódovania využívajúc vlastnú kreativitu a bádateľské zručnosti žiakov.
Už samotný názov metodík napovedá, čím sa žiaci zaoberali na hodinách matematiky. Ďalšia z veľmi zaujímavých metodík, ktorými sa obohatili vyučovacie hodiny žiakov ôsmeho ročníka.
Metodika, ktorej už názov prezrádza obsah, zameranie. Je orientovaná na čítanie a interpretovanie údajov z tabuľky, z kruhového a stĺpcového diagramu, znázorňovanie údajov z tabuľky kruhovým a stĺpcovým diagramom a naopak a vypočítanie aritmetického priemeru z údajov v tabuľke alebo v grafe.
Strana 2 z 3