Naše stránky nepoužívajú žiadne reklamné, analytické alebo iné, súkromie ohrozujúce cookies. Žiadne cookies sa nezdieľajú s tretími stranami. Stránky používajú iba cookie nevyhnutné pre fungovanie prihlasovania. Je dočasné, po zatvorení prehliadača sa odstráni.

Poslednou aktivitou implementácie projektu Digitálny laboratórny systém ako nástroj prírodovednej gramotnosti sme ukončili realizáciou školení zameraných na podporu rozvoja kľúčových kompetencií učiteľov prostredníctvom ich ďalšieho vzdelávania.
Otvorením nového školského roku 2021/2022 sme zároveň vstúpili do posledného roku riešenia dopytovo - orientovaného projektu s názvom "Znevýhodnení nie sú v nevýhode" schváleného v rámci vyhlásenej výzvy OPLZ - PO1/2018/DOP/1.1.1-02 V základnej škole úspešnejší II., ktorá sa prioritne zameriavala na zvýšenie inkluzívnosti a rovnakého prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a…
Bádateľsky orientované vyučovanie sa pomaly udomácňuje vo výučbe prírodovedných predmetov na našej škole aj vďaka schválenému dopytovo - orientovanému projektu realizovanému v rámci vyhlásenej výzvy OPLZ - PO1/2019/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole.
Aj v poslednom mesiaci školského roka 2020/2021 sme extra hodinami biológie aktivizovali žiakov v učebni biológie, aby pomocou bádateľsky orientovaného vyučovania získali posledné vedomosti z biológie v tomto školskom roku a zároveň, aby starší a skúsenejší žiaci odovzdali svoje nadobudnuté skúsenosti a zručnosti mladším, zatiaľ menej skúseným spolužiakom.
Aj májové extra hodiny biológie boli o bádaní, poznávaní a experimentoch, na ktoré sme sa pripravovali počas dištančného štúdia z domu formou edukačných videí, demonštrácie experimentu učiteľom, popisom materiálu a pomôcok a návrhom samotného experimentu.
Aprílové extra hodiny biológie začali v dištančnom prostredí a svetle obrazoviek počítačov, tabletov a smartfónov. Spoločným menovateľom týchto hodín boli rastlinné organizmy od základu, čiže bunky, až po základné životné procesy, medzi ktoré patrí aj pohyb rastlín.
Aj počas marcových extra hodín, ktoré prebiehali opäť dištančne, formou videokonferencií v prostredí Google Meet a Webex a podľa schváleného TVVP, sme sa v 6. ročníku zameriavali na dýchacie plyny a po analýze výsledkov a ich prezentácii sme prostredníctvom pripraveného dotazníka zisťovali osvojené vedomosti žiakov.
Februárové extra hodiny biológie v 6. ročníku boli zamerané na dýchacie plyny, kyslík a oxid uhličitý. Ako sa dostane kyslík, ktorý dýchajú vodné organizmy do vody, akým spôsobom vieme zistiť jeho koncentráciu vo vode a ktoré sú kľúčové faktory ovplyvňujúce jeho obsah vo vode. To boli hlavné problémové otázky prvých…
Januárové extra hodiny biológie sme v 6. ročníku smerovali k ekológii a znečisteniu vody. Počas prvej januárovej hodiny sme sa spoločne pozreli na mikroekosystém črievičky veľkej, ako jedného zo zástupcov jednobunkových organizmov indikujúcich znečistenie vody.
Decembrové extra hodiny biológie prebiehali výlučne dištančne prostredníctvom videokonferenčných platforiem Google Meet a Jitsi Meet.V oboch vybraných triedach 6. a 8. ročníka sme odučili po 3 extra hodiny.
Extra hodiny v mesiaci november sa kompletne presunuli do online prostredia, čo nás a veríme, že ani našich žiakov, neodradilo od extra aktivít a prírodovedného bádania.
V októbri prebehlo 6 extra hodín biológie ešte prezenčnou formou. Nadštandardné vybavenie odbornej učebne biológie nám umožnilo hlbšie nahliadnuť do metabolizmu živých organizmov - kvasiniek a rastlín.
V septembri sme opäť rozbehli projektové extra hodiny biológie pre dve nové triedy. Do hlavnej aktivity projektu "Digitálny laboratórny systém ako nástroj zvyšovania prírodovednej gramotnosti" schváleného v rámci výzvy OPLZ - PO1/2018/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole sme opäť zaradili jednu šiestacku triedu, ktorá je triedou…
V septembri sa na našej škole začal už druhý rok realizácie trojročného projektu s názvom "Znevýhodnení nie sú v nevýhode" v rámci výzvy OPLZ - PO1/2018/DOP/1.1.1-02 - V základnej škole úspešnejší II.
V minulom školskom roku sme na našej škole začali realizáciu projektu schváleného vo výzve OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole. Implementácia tohto projektu nám umožnila získať pre školu moderný digitálny laboratórny systém, ktorý umožňuje nasadenie metódy bádateľsky orientovaného vyučovania nielen do predmetu biológia, ale aj do…
Jún, posledný mesiac tohto netradičného školského roka a zároveň prvého projektového roka projektu "Digitálny laboratórny systém ako nástroj zvyšovania prírodovednej gramotnosti" opäť patril extra hodinám.
Opäť prerušené vyučovanie až do odvolania a preto opäť virtuálne extra hodiny biológie. Vďaka videokonferenciám v prostredí Webex sme v máji uskutočnili 4 extra hodiny v 6. ročníku a 4 extra hodiny v 8. ročníku.
Aprílové "homeschool" extra hodiny prebiehali opäť v domácom prostredí s využitím online aplikácie vzdelávacieho prostredia G-Suite for Education Google Classroom a profesionálneho korporátneho softvérového riešenia na videokonferencie - Webexu, nakoľko bolo prerušené vyučovanie od 30. marca 2020 do odvolania.
V mesiaci marec sme stihli v našej vynovenej odbornej učebni zrealizovať len dve extra hodiny biológie. Extra hodina v 6. ročníku bola zameraná na prácu s digitálnym mikroskopom, ktorý sme použili pre zisťovanie mikrosveta senného nálevu a pozorovanie črievičky veľkej.
V prvej extra februárovej hodine si žiaci 8.A triedy vyskúšali svoju silu v rukách pomocou dynamometra. Cieľom hodiny bolo zistiť, čo zabezpečuje svalová sústava a aký význam má meranie svalovej sily pre naše zdravie. Meranie svalovej sily je dôležité z hľadiska posúdenia funkčného stavu svalového tkaniva a následného zhodnotenia zdravotného…