Naše stránky nepoužívajú žiadne reklamné, analytické alebo iné, súkromie ohrozujúce cookies. Žiadne cookies sa nezdieľajú s tretími stranami. Stránky používajú iba cookie nevyhnutné pre fungovanie prihlasovania. Je dočasné, po zatvorení prehliadača sa odstráni.

Posledný deň mobility v Portugalsku sme venovali outdoorovému vyučovaniu v druhom najväčšom meste, v meste Porto, ktoré dýcha nielen históriou, ale ponúka aj množstvo príležitostí pre spoznanie rôznych kultúr, zvykov a miestnych tradícií.
Dnešný deň bol posledným dňom stráveným v školských laviciach portugalskej hosťujúcej školy s portugalskými spolužiakmi. Naši žiaci počas celého týždňa vyučovali v troch rôznych triedach žiakov na rôznej, nielen jazykovej, ale aj vedomostnej úrovni.
Živočíchy zohrávajú dôležitú úlohu v reprodukcii rastlín. Viac ako 80% využíva opeľovačov na produkciu plodov. Kvitnúce rastliny sú závislé od opeľovačov, medzi ktorých patria nielen včely a motýle, ale aj napríklad netopiere z triedy cicavcov. Práve uvedené skutočnosti boli základnou myšlienkou robotickej misie, ktorú dnes začali realizovať naši portugalskí spolužiaci.
Témou projektových STEM hodín v portugalskej hosťujúcej škole je učivo biológie - rastliny a opeľovače. Do hodín sme preto zaradili čítanie s porozumením, počas ktorého sa žiaci dozvedeli základné fakty o životnom cykle rastlín.
29. mája začala posledná skupinová mobilita žiakov nášho akreditovaného projektu programu Erasmus+. Po úvodnom oficiálnom uvítacom ceremoniáli si portugalskí žiaci rozdelili našich žiakov do skupín a sprevádzali ich priestormi ich školy.
Dnes môžeme konštatovať nielen ukončenie druhej mobility v rámci akreditovaného projektu programu Erasmus+, ale aj otvorenie sezóny, v ktorej už zvykneme učiť vonku mimo múrov klasických tried. Naše netradičné outdoorové vyučovanie dejepisu dnes začalo v národnom archeologickom múzeu.
Aj počas predposledného dňa mobility v Grécku naši žiaci zasadli do lavíc gréckej hosťujúcej školy. Nakoľko včerajšiu robotickú výzvu aj s rozšírenými problémovými úlohami zvládli grécki žiaci so svojími slovenskými učiteľmi na výbornú, dnes došlo v triedach k menším zmenám.
Predátor a korisť, prirodzený vzťah medzi živočíchmi v prírode, ktorý zabezpečuje biologickú rovnováhu, čiže optimálny počet organizmov na danom území. Predátor a korisť - ústredná téma STEM hodín v hosťujúcej gréckej škole.
Daidalos a Ikaros, dve ikonické postavy krétskych dejín priamo spojení nielen s bájnym labyrintom, ktorý sa rozprestiera v dnešných ruinách paláca Knossos... Daidalos bol krétskym vynálezcom a staviteľom, ktorý sa preslávil stavbou labyrintu pre krétskeho kráľa Minoa, v ktorom sa schovával pred svetom Minotaurus, z polovice človek a z polovice…
Dnes začala oficiálne naša mobilita projektu Erasmus+ na Kréte. Cieľom tejto mobility, rovnako ako v predchádzajúcej mobilite v Španielsku, je nasadenie inovatívnych metód do vyučovania.
Posledný den našej skupinovej mobility žiakov sme strávili v škole oslavou ich národného sviatku sv. Jurara, označovaného ako Deň kníh a ruží. Táto tradícia siaha až do 15 storočia, hoci presný dátum nie je známy rovnako ako fakt, že tento deň sa stal sviatkom zaľúbených a Svätý Juraj patrónom zaľúbených.
Predposledný deň žiackej mobility v katalánskej hostiteľskej škole v mestečku Capellades bol zároveň posledným vyučovacím dňom našich žiakov počas týždňa, v ktorom si mohli vyskúšať prácu učiteľa/učiteľky.
Tretí deň v novom prostredí, v plnom pracovnom nasadení býva údajne najťažší a najkritickejší pre všetkých. Nás okrem predpoludňajšieho vyučovania na škole čakal aj popoludní outdoorový vzdelávací program, ktorého ústrednou témou bolo osídľovanie starého kontinentu a vyhynutie Človeka neandertálskeho (lat. Homo neanderthalensis).
Žiaci si pomerne rýchlo museli navyknúť na podobné ranné vstávanie ako pred vyučovaním na našej slovenskej škole, len s tým rozdielom, že cesta do školy tento týždeň znamená cestovanie hromadnou španielskou dopravou - vlakom a busom, nakoľko v hornatej lokalite hostiteľskej školy je presun pešo takmer nemožný.
Prvýkrát do školy - do novej školy, partnerskej školy nášho akreditovaného projektu Erasmus+. Náš projektový tím žiakov dnes zažil menšie déjà vu, keď opäť po prvýkrát vstúpili do školy podobne ako pár rokov dozadu, keď boli prváčikovia.
Tradične počas víkendu - v nedeľu sme odštartovali prvú skupinovú mobilitu žiakov akreditovaného projektu programu Erasmus+. V skorších ranných hodinách sme so skupinou 12-tich žiakov nasadli do áut smerujúcich na letisko v Krakowe, odkiaľ nás čakal vyše dvojhodinový let do Barcelony, hlavného mesta Katalánska.
pondelok, 03 október 2022 04:49

Robotics and STEM

Napísala
Začiatkom augusta som sa vďaka projektu Erasmus+ KA1 – Vzdelávacie mobility jednotlivcov, zúčastnila vzdelávania Robotics and STEM na gréckom ostrove Korfu. Kurz viedol lektor oddaný robotom s dlhoročnou praxou na stredných aj vysokých školách nielen v Grécku, ale aj v zahraničí.
pondelok, 26 september 2022 20:27

Inovácia edukácie

Napísala
Našej škole bol schválený grant na realizáciu akreditovaného projektu: 2022-1-SK01-KA121-SCH-000058119 v rámci programu Erasmus+ KA1: Vzdelávacia mobilita jednotlivcov. Hlavným cieľom je začlenenie inovatívnych metód do vyučovania a integrácia formatívneho a autentického hodnotenia do klasických metód hodnotenia žiakov. Učitelia našej školy počas realizácie projektu absolvujú rôzne vzdelávacie kurzy v zahraničí.
streda, 20 október 2021 11:08

EDL2021 Let's talk STEM

Napísala
Bádateľsky orientované vyučovanie sa v súčasnosti čoraz výraznejšie implementuje do vyučovania prírodovedných predmetov. Táto implementácia prebieha na našej škole už tretí rok. Hlavnou motiváciou nasadenia tejto vyučovacej metódy do vyučovania biológie je zvýšenie prírodovednej gramotnosti našich žiakov využívaním základnej úrovne poznávania prostredníctvom zmyslov v spojení so skúsenosťami a vedomosťami, ktorými…
Let's talk STEM bola jedna z oficiálne registrovaných aktivít Európskeho dňa jazykov, ktorú sme realizovali minulý týždeň počas hodín anglického jazyka a biológie.