Naše stránky nepoužívajú žiadne reklamné, analytické alebo iné, súkromie ohrozujúce cookies. Žiadne cookies sa nezdieľajú s tretími stranami. Stránky používajú iba cookie nevyhnutné pre fungovanie prihlasovania. Je dočasné, po zatvorení prehliadača sa odstráni.

utorok, 31 máj 2022 18:18

Škola v prírode Tatranská Lomnica 4. ročník

Napísala
Ohodnotiť túto položku
(5 hlasov)

V dňoch od 23. 5. - do 27.5. 2022 sa žiaci 4.A, B, C, D spolu so svojimi triednymi učiteľmi, p. vychovávateľkou a p. zdravotníčkou zúčastnili školy v prírode  v Tatranskej Lomnici.

1. deň - 23. mája

Štvrtáci sa v pondelok ráno rozlúčili so svojimi rodičmi a nastúpili do autobusov. Čakala ich cesta do Tatranskej Lomnice, kde absolvujú 5 - dňový pobyt v škole v prírode. Po dvojročnej pauze sme sa  mohli znova tešiť na nové zážitky vo Vysokých Tatrách. Cestou do školy v prírode nás čakalo zastavenie na Spišskom hrade, kde sme si prezreli dolné a stredné nádvorie, oddýchli si a pokračovali ďalej. V Tatranskej Lomnici sme sa ubytovali v hoteli Morava. Po výdatnom obede sme mali možnosť spoznať bližšie Tatranskú Lomnicu prechádzkou po okolí a voľným programom - žiaci sa zabavili  športovými  a loptovými hrami. Každý deň po večeri sa oboznámili s programom na nasledujúci deň a začali si písať denníčky zo ŠvP.

2. deň - 24. mája

Tento májový deň nám počasie prialo, preto sme naplánovali poldennú turistickú vychádzku smer Tatranská Lomnica - Starý Smokovec - Hrebienok - Studenovodské vodopády. Naša cesta začala tatranskou elektrickou železnicou - vlakom z Tatranskej Lomnice do Starého Smokovca. Pozemnou lanovkou sme sa vyviezli na Hrebienok. Naskytol sa nám pekný výhľad na Lomnický štít. Informačné tabule nás nasmerovali k Studenovodským vodopádom. Míňali sme Bilíkovú chatu a všímali si turistické značky. Kaskádovité vodopády Studeného potoka popri turistickom chodníku sa páčili všetkým. K Rainerovej útulni - najstaršej chate v Tatrách sme dorazili plní zážitkov. Posilnili sme sa desiatou, porozprávali sa, oddýchli a po prestávke naša cesta pokračovala späť na Hrebienok  a pozemnou lanovkou do Starého Smokovca. Zaslúžený obed a oddych padol dobre. Popoludnie sme strávili krátkou prechádzkou a súťažnými hrami na detskom ihrisku.

3. deň - 25. mája

Vyučovanie v prírode - poznávanie fauny a flóry Tatranského národného parku je súčasťou školy v prírode. Tretí deň bol na to ideálny, pretože spoznanie Veľkej a Malej studenej doliny ponúkalo priestor práve na takéto outdorové učenie. Našim cieľom bola turistika na Zámkovského chatu. Úlohou žiakov bolo hlavne pozorovať okolitú prírodu, všímať si pásmo lesa, kosodreviny, pozorovať druhy stromov, hľadať časti živej i neživej prírody. Chránené živočíchy a rastliny tatranskej prírody spoznávali naživo. Cesta z Hrebienka na Zámovského chatu sa žiakom veľmi páčila, bolo to zaujímavé, tu sa ukázala kondícia aj obozretnosť kráčania po skalnatom chodníku. Žiaci videli aj prácu horského nosiča. Zámkovského chata opäť nesklamala, všetci štvrtáci zaslúžene dostali diplom s pečiatkou p. chatárky za zdolaný výstup. V podvečerných hodinách znova načerpávali ďalšie vedomosti na besede s členom horskej služby. Pútave rozprávanie p. záchranára o jeho náročnej práci, správaní sa turistov na horách, nebezpečenstvách úrazov a samotnom zahraňovaní natoľko žiakov zaujalo, že p. záchranára zasypávali zvedavými otázkami. Najviac však zaujal záchranársky psík Bruno, ktorý predviedol aj zopár nacvičených kúskov. Obaja zožali veľký potlesk.

4.deň - 26. mája

Vo štvrtok sme sa zobudili do krásneho slnečného počasia. Tento deň nás čakala celodenná túra smer - Popradské pleso - Štrbské pleso. Vláčikom sme sa po raňajkách presunuli do Starého Smokovca. Nasledovala ďalšia cesta- tentoraz zo Smokovca na zastávku Popradské pleso. Asfaltovou cestou sme kráčali k nášmu cieľu. Niekoľkokrát sme si oddýchli, nabrali nové sily a stúpali ďalej. Po 90 minútach sme dorazili ku chate pri Popradskom plese. Dlhšia prestávka nám poslúžila na oddych, obed a samozrejme poskytla priestor aj na relax, užívanie si slniečka a hlavne nádherných pohľadov na okolie, tatranské štíty, či samotné smaragdovo zelené Popradské pleso. Cesta späť na Štrbské pleso viedla po zelenej  turistickej značke - tkz. zimnou cestou. Na  niektorých úsekoch zimného chodníka lesom sme naďabili aj na snehové miesta. Nakoniec sme bezpečne dorazili po hodinke cesty na Štrbské pleso. Stánky so suvenírmi sme nemohli minúť. V popoludňajších hodinách sme sa vrátili do Tatranskej Lomnice plní ďalších nových zážitkov. Večer žiakov ešte čakalo písanie denníčkov a vyhodnotenie celej školy v prírode. Hodnotila sa čistota izieb, čítali sa denníčky, ktoré sme tiež vyhodnotili. Žiaci si odniesli rôzne vecné odmeny aj sladkosti. Veľká vďaka patrí všetkým rodičom, ktorí prispeli týmito darčekmi i sladkosťami.

5. deň - 27. mája

Piatkový deň nás čakala rozlúčka so školou v prírode. Po raňajkách sme sa dobalili, skontrolovali izby, rozlúčili sa s kamarátmi z Prešova a pomaly sa tešili domov. Po ceste späť sme sa zastavili na prehliadku ZOO v Spišskej Novej Vsi. Nie veľká, no zato útulná ZOO bohatá na rôzne druhy exotických i domácich živočíchov spravila radosť všetkým štvrtákom. V popoludňajších hodinách sme dorazili do Humenného, rozlúčili sa s kamarátmi a natešení sa zvítali s rodičmi. Plní nových zážitkov budeme v dobrom na školu v prírode spomínať!