Naše stránky nepoužívajú žiadne reklamné, analytické alebo iné, súkromie ohrozujúce cookies. Žiadne cookies sa nezdieľajú s tretími stranami. Stránky používajú iba cookie nevyhnutné pre fungovanie prihlasovania. Je dočasné, po zatvorení prehliadača sa odstráni.

piatok, 15 máj 2015 19:02

Ôsmaci v ŠvP

Napísala
Ohodnotiť túto položku
(7 hlasov)

Uplynulý týždeň prežilo 43 žiakov ôsmeho ročníka našej školy v Tatranskej Lomnici. Škola v prírode im umožnila nielen spoznávať naše veľhory, ale aj zažiť niekoľko vyučovacích dní inde a inak ako medzi múrmi našej školy.

Písomne svoje zážitky zhrnuli na hodine slovenského jazyka, ktorú absolvovali počas jediného upršaného dopoludnia. Tri z nich sme pre vás vybrali. Sú od chalanov, na ktorých by ste takého kvalitné "slohovanie" možno ani nepovedali :)

Cŕŕŕ! Zobudil som sa na hlasný zvuk odvekého nepriateľa - budíka. No tentokrát zvonil omnoho skôr. To znamenalo jedno - škola v prírode. Rýchlo som sa obliekol, vzal kufor a utekal na vlak. Na vlakovej stanici som sa stretol so spolužiakmi a kamarátmi. Spoločne sme nastúpili a vydali sme sa smer Tatry. Cesta s takou dobrou partiou ubehla ako voda. Po piatich hodinách sme dorazili do cieľa. Všetci boli nadšení, keď sme konečne došli do hotela. Stihli sme si len rozbaliť veci a už sme vyrazili na prechádzku po okolí. Celý deň bez pohybu si vybral svoju daň. Dlhé ponocovanie kvôli nadbytku energie a na druhý deň boli všetci unavení. Nevadí, na ďalší deň dospíme.

Branislav Hobľák, 8. B

Druhý deň sme šli k Zamkovského chate. Naša cesta sa začala v Tatranskej Lomnici pri zastávke lanovky. Tou sme sa vyviezli pod Lomnický štít a obzreli sme si Skalnaté pleso. Boli sme tam asi pol hodiny a potom sme sa magistrálou vydali k Zamkovského chate. Cesta bola kamenistá, ale v tejto dobe sa tam ešte stále udržiaval sneh. Asi po hodine cesty sme sa zastavili, aby sme si oddýchli a počkali na tých, ktorí trochu zaostávali. Z miesta, kde sme stáli, bolo vidieť aj Slavkovský štít. Po pol hodine sme došli k Zamkovského chate. Bol práve obed, a tak sa niektorí najedli, iní si kúpili vodu a ostatní oddychovali. Po hodine sme odišli a vydali sme sa na Hrebienok. Cestou sme zastavili pri Studenovodských vodopádoch a o hodinu sme došli na Hrebienok, z ktorého sme sa zviezli pozemnou lanovkou do Starého Smokovca. Tam sme mali pripravenú besedu na Horskej záchrannej službe. Beseda bola zaujímavá, pozreli sme si ich vybavenie a vozidlá. Po besede sme sa elektrickou železnicou priviezli späť do Tatranskej Lomnice, do nášho hotela.

Patrik Harakaľ, 8. C

Ráno po zobudení sa zubatým slnkom sme si pri raňajkách doplnili energiu na náročnú túru na Popradské pleso. Kamennými chodníkmi pokrytými snehovo-ľadovým kobercom sme sa postupne dostali až k očarujúcemu jazierku zakrytému zamrznutou perinou. Bolo to Popradské pleso. Niektorí išli aj vyššie na Ostrvu a stálo to za to. Prekrásna príroda sa nám ukázala v plnej kráse. Po chvíli sme si už pripomínali obete našich veľhôr na Symbolickom cintoríne. Asfaltovou cestou sme sa dostali dole na stanicu Popradské pleso a neskôr obdivovali krásy Štrbského plesa a okolitých štítov. Deň sme ukončili príchodom do hotela. Bol to jeden z najzaujímavejších dní už len preto, lebo po prvýkrát sme mohli vidieť Rysy, ktoré bolo vidieť pri výstupe na Ostrvu. Bol to jedinečný deň, ktorý by sme si radi zopakovali.