Naše stránky používajú súbory cookies.

Januárové extra hodiny biológie sme v 6. ročníku smerovali k ekológii a znečisteniu vody. Počas prvej januárovej hodiny sme sa spoločne pozreli na mikroekosystém črievičky veľkej, ako jedného zo zástupcov jednobunkových organizmov indikujúcich znečistenie vody.
Decembrové extra hodiny biológie prebiehali výlučne dištančne prostredníctvom videokonferenčných platforiem Google Meet a Jitsi Meet.V oboch vybraných triedach 6. a 8. ročníka sme odučili po 3 extra hodiny.
Extra hodiny v mesiaci november sa kompletne presunuli do online prostredia, čo nás a veríme, že ani našich žiakov, neodradilo od extra aktivít a prírodovedného bádania.
V októbri prebehlo 6 extra hodín biológie ešte prezenčnou formou. Nadštandardné vybavenie odbornej učebne biológie nám umožnilo hlbšie nahliadnuť do metabolizmu živých organizmov - kvasiniek a rastlín.
V septembri sme opäť rozbehli projektové extra hodiny biológie pre dve nové triedy. Do hlavnej aktivity projektu "Digitálny laboratórny systém ako nástroj zvyšovania prírodovednej gramotnosti" schváleného v rámci výzvy OPLZ - PO1/2018/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole sme opäť zaradili jednu šiestacku triedu, ktorá je triedou…
V septembri sa na našej škole začal už druhý rok realizácie trojročného projektu s názvom "Znevýhodnení nie sú v nevýhode" v rámci výzvy OPLZ - PO1/2018/DOP/1.1.1-02 - V základnej škole úspešnejší II.
V minulom školskom roku sme na našej škole začali realizáciu projektu schváleného vo výzve OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole. Implementácia tohto projektu nám umožnila získať pre školu moderný digitálny laboratórny systém, ktorý umožňuje nasadenie metódy bádateľsky orientovaného vyučovania nielen do predmetu biológia, ale aj do…
Jún, posledný mesiac tohto netradičného školského roka a zároveň prvého projektového roka projektu "Digitálny laboratórny systém ako nástroj zvyšovania prírodovednej gramotnosti" opäť patril extra hodinám.
Opäť prerušené vyučovanie až do odvolania a preto opäť virtuálne extra hodiny biológie. Vďaka videokonferenciám v prostredí Webex sme v máji uskutočnili 4 extra hodiny v 6. ročníku a 4 extra hodiny v 8. ročníku.
Aprílové "homeschool" extra hodiny prebiehali opäť v domácom prostredí s využitím online aplikácie vzdelávacieho prostredia G-Suite for Education Google Classroom a profesionálneho korporátneho softvérového riešenia na videokonferencie - Webexu, nakoľko bolo prerušené vyučovanie od 30. marca 2020 do odvolania.
V mesiaci marec sme stihli v našej vynovenej odbornej učebni zrealizovať len dve extra hodiny biológie. Extra hodina v 6. ročníku bola zameraná na prácu s digitálnym mikroskopom, ktorý sme použili pre zisťovanie mikrosveta senného nálevu a pozorovanie črievičky veľkej.
V prvej extra februárovej hodine si žiaci 8.A triedy vyskúšali svoju silu v rukách pomocou dynamometra. Cieľom hodiny bolo zistiť, čo zabezpečuje svalová sústava a aký význam má meranie svalovej sily pre naše zdravie. Meranie svalovej sily je dôležité z hľadiska posúdenia funkčného stavu svalového tkaniva a následného zhodnotenia zdravotného…
streda, 05 február 2020 21:24

Extra hodiny biológie v mesiaci január

Napísal
Pôda je životným prostredím mnohých organizmov, rastliny nevynímajúc. Má schopnosť akumulovať slnečné žiarenie, zadržiavať vlahu, je súčasťou kolobehu látok v prírode. Jej kvalita je nevyhnutným faktorom rastu a vývinu rastlín, od ktorých závisia živočíchy a aj človek.
Odhadnete pH podľa chuti? Túto problémovú otázku riešili naši šiestaci počas extra hodín biológie v decembri. Meranie pH sa často spája s pojmom kyslosť, čo v nás indikuje, že vieme pH odhadnúť na základe našich chuťových vnemov.
Začiatkom novembra sme ukončili naše laboratórne pozorovania zamerané na metabolizmus kvasníc. Alkoholové kvasenie je proces, pri ktorom kvasinky premieňajú sacharidy na etanol a CO2.
Spoločnou pomôckou extra hodín biológie pre 6. a 8. ročník v mesiaci október bol senzor CO2 a spoločnou témou hodín dýchací plyn CO2. V 6. ročníku sme sa zameralı na tvorbu CO2 v priebehu metabolizmu kvasníc.
V tomto školskom roku boli do rozvrhov dvoch vybraných tried 6. a 8. ročníka zaradené extra hodiny, ktorých cieľom je predovšetkým rozvoj praktických zručností žiakov a rozvoj ich prírodovednej gramotnosti. Po úvodnej hodine zameranej na sprístupnenie základných pojmov z oblasti vedeckého bádania sme sa pustli do tém, ktoré korešpondujú a…
V minulom školskom roku reagovala naša škola na výzvu OPLZ-PO1/2018/DOP/1.1.1-01 - Čitateľská, matematická a prírodovedná gramotnosť v základnej škole predložením žiadosti o nenávratný finančný príspevok. Po splnení všetkých legislatívnych podmienok poskytnutia príspevku sme získali dotáciu na rozvoj prírodovednej gramotnosti na našej škole.
streda, 25 september 2019 13:22

Znevýhodnení nie sú v nevýhode

Napísala
“Znevýhodnení nie sú v nevýhode” je názov projektu, ktorý budeme realizovať v priebehu troch nasledujúcich rokov v rámci výzvy OPLZ-PO1/2018/DOP/1.1.1-02 - V základnej škole úspešnejší II. Ide o dopytovo - orientovaný projekt zameraný na znevýhodnené skupiny v rámci Operačného programu Ľudské zdroje s cieľom zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku…