Naše stránky používajú súbory cookies.

Tentokrát metodika pre piatakov, ktorej overovanie prebehlo na dvoch vyučovacích jednotkách. Ako je už z názvu metodiky zrejmé, hlavnú úlohu v nej mali Rímske čísla. 
Metodika týkajúca sa celku Desatinné čísla, konkrétne Periodických čísel. V tejto metodike šiestaci využívajú svoje vedomosti o delení dvoch desatinných čísel, spoznávajú perodické čísla a zisťujú periódu.
Ďalšia metodika zameraná na kritériá deliteľnosti, teraz konkrétne na delenie číslami 10, 100 v šiestom ročníku.
Hoci sa v decembri uskutočnili iba dve stretnutia, naši "krúžkari" z nich odchádzali na zimné prázdniny obohatení o ďalšie nové vedomosti a skúsenosti.
V súčasnosti sú ekologické problémy posúvané výrazne do popredia záujmu a jedným z globálnych problémov je znečisťovanie morí a oceánov.
Od transportu materiálu a využívania príkazov zo zelenej palety nazývanej “action blocks” sme sa v decembri posunuli k príkazom zo žltej palety nazývaných aj “flow blocks”.
štvrtok, 19 december 2019 18:21

Overovanie IT Akadémia GEG - Otroctvo

Napísal
Overovanie metodík z predmetu Geografia v rámci projektu IT Akadémia sa prvýkrát dotklo aj šiesteho ročníka, konkrétne témou Otroctvo. Otroctvo v dejinách Afriky je jednou z najhorších kapitol v dejinách ľudstva. A cez túto metodiku sa tak mohli žiaci oboznámiť s týmto kúskom dejín, keďže učebnica Geografie sa k tomu…
Aj v mesiaci november sme pokračovali so žiakmi vo zvyšovaní záujmu o modelovanie robotov a ich následné programovanie, rozšírené o prepojenie s využitím v reálnom živote.
Robotický krúžok je určený pre začiatočníkov. Cieľom krúžku je oboznámiť  žiakov so základmi algoritmizácie a programovania  pomocou programovacích robotických  stavebníc Lego a mikropočítača Micro:bit.
pondelok, 02 december 2019 16:25

IT Akadémia - Robotický krúžok II v novembri

Napísal
Činnosť robotického krúžku v novembri sa zameriavala na použitie rôznych senzorov. Sledovanie čiernej čiary, či červenej čiary pomocou senzora farby, či parkovanie pomocou senzora vzdialenosti smerom dopredu, či cúvaním potrápili našich chlapcov len chvíľu.
Hoci začiatok mesiaca patril ešte k poslednému dolaďovaniu a finalizácii programu pre transport materiálu pomocou využitia veľkých motorov určených na pohyb a stredného motora pomocou ktorého môžeme ovládať ramená, dievčatá z robotického krúžku I. sa po zvládnutí základných príkazov zo skupiny príkazov Action Blocks pustili do dizajnovania robotov a ku…
Už názov naznačuje, že sa v tejto metodike budeme venovať zisťovaniu, kedy sú čísla deliteľné číslom 6 a kedy číslom 10.
Aj tentokrát metodika patriaca k overovaniu kritérií deliteľnosti, konkrétne deliteľnosť číslami 3 a 9. Overovanie prebehlo na dvoch vyučovacích hodinách, prvá venovaná deliteľnosti číslom 3 a druhá číslom 9.
V poradí druhú metodiku zameranú na deliteľnosť, konkrétne deliteľnosť číslami 2, 4, 5 sme overovali so žiakmi 6.C triedy. Overovanie prebehlo na dvoch vyučovacích hodinách matematiky a žiaci úspešne zvládli všetky úlohy tejto metodiky.
Aj v tomto školskom roku pokračujeme v overovaní metodík na hodinách matematiky v šiestom ročníku. Prvou metodikou, ktorú sme overovali je Farebná deliteľnosť I, II, zameraná na deliteľnosť prirodzených čísel číslom 2, 3, 4, 5, 6 , párne a nepárne prirodzené čísla.
Cieľom vytvorenia krúžku robotiky v tomto školskom roku, je popularizovať robotiku u žiakov záujem o programovanie, naučiť ich základom programovania a položiť základy konštrucie robotov s využitím robotických stavebnic Lego.
Ďalšie overovanie geografickej metodiky nás zaviedlo do ďalekej Austrálie a prvýkrát aj do deviateho ročníka. Témou boli možné problémy obyvateľov Austrálie, presný názov metodiky je Riziká u protinožcov.
Robotický krúžok II. v čistom “mužskom obsadení” zvládol počas svojej októbrovej činnosti tri výzvy. Cieľom prvej bolo navštíviť európske krajiny bez použitia akéhokoľvek senzora len s využitím blokov, príkazov pre pohyb veľkých motorov.
Cieľom vytvorenia robotického krúžku I. zloženého výlučne zo žiačok našej školy bolo zvýšiť atraktívnosť IT sektora pre dievčatá a tak im rozšíriť obzor pre ich ďalšie študijné a profesijné rozhodovanie.
Prečo je more slané je otázka, ktorá bola hlavnou témou zaujímavej metodiky pre 5. ročník, ktorá zaujala žiakov 5.A triedy. Projekt IT Akadémia sa takto cez geografiu dostal prvýkrát aj do 5. ročníka.
Strana 1 z 2