Naše stránky používajú súbory cookies.

Naša škola ako pilotná škola projektu IT Akadémia mala možnosť počas tohto školského roku testovať nové metódy vyučovania programovania a robotiky na hodinách informatiky. Poslednými overovanými metodikami v predmete informatika v rámci projektu IT akadémia v tomto školskom roku boli metodiky zamerané na programovanie robotických súprav Lego Mindstorms EV3.
Posledná zo série Súmernosti v rovine, ktorá sa venuje identifikácii stredovej a osovej súmernosti. Medzi základné ciele metodiky môžeme zaradiť: vizuálne rozlišovať medzi súmernými a nesúmernými útvarmi, identifikovať osovo súmerné útvary a stredovo súmerné útvary a na intuitívnej úrovni vysvetliť pojmy súmerný, osovo súmerný, stredovo súmerný.
Pokračujeme v overovaní metodík k celku Súmernosti v rovine. Ďalšia veľmi zaujímavá metodika z tejto série, cieľom ktorej je načrtnúť os a stred súmernosti v rovinnom obrázku, vysvetliť základné vlastnosti osi súmernosti úsečky a opísať postup konštrukcie. A v neposlednom rade narysovať os súmernosti úsečky.
Pokračujeme geometriou a rysovaním v piatom ročníku. Aj táto metodiky s príznačným názvom Aké sú to súmerné útvary žiakom ponúkla zaujímavé úlohy. Okrem úloh tu žiaci dostali možnosť využiť všetky svoje doposiaľ získané vedomosti z celku Súmernosť v rovine.
Metodika zo série metodík zameraných na súmernosť útvarov v rovine. Cieľom metodiky je pre daný bod nájsť (nakresliť/zostrojiť) bod, s ktorým je stredovo (osovo) súmerný podľa daného stredu (osi) a zostrojiť obraz bodu a obdĺžnika v stredovej (osovej) súmernosti podľa daného stredu reps. osi a vysvetliť, ako sa rysuje obraz bodu v stredovej…
Metodika zameraná na zisťovanie vzťahu medzi obvodom a obsahom obdĺžnika pre žiakov 5. ročníka. Cieľom metodiky je prehĺbiť poznatky o pojmoch obsah a obvod útvaru v štvorčekovej sieti, rozvíjať rovinnú predstavivosť žiakov, pozorovať, že útvary s rovnakým obvodom môžu mať rôzne obsahy a pozorovať, že útvary s rovnakým obsahom môžu…
Metodika zameraná na precvičenie rysovania rovnobežiek a kolmíc. Samotný názov metodiky napovedá, že žiaci sa budú venovať rysovaniu podoby ich vysnívaného domu. Okrem pôdorysu mali znázorniť pohľady na dom spredu, zozadu a pohľady sprava a zľava. Jediná podmienka, ktorú majú dodržať, je rysovanie cez rovnobežky a kolmice.
Už z názvu metodiky je jasné, že sa bude venovať kódovaniu, šifrovaniu rôznych informácií a správ. Počas overovania tejto metodiky na hodinách informatiky, si žiaci vyskúšali rôzne spôsoby šifrovania informácií, dát.Konkrétne si skúsili šifrovať a dešifrovať správy pomocou Fleissnerovej otočnej mriežky, Caesarovej šifry, skúsili aj metódu Šifrovacieho disku a Vigenerovej…
Kyslé dažde patria k súčasným globálnym ekologickým problémom. Častokrát si však nevieme predstaviť ako vznikajú, čoho sú dôsledkom a čo spôsobujú. Vďaka projektu IT akadémia, do ktorého sme ako pilotná škola zapojení už druhý školský rok, sa nám podarilo vybaviť odbornú učebňu biológie laboratórnym systémom, ktorý podporuje bádateľsky orientované vyučovanie…
V roku 1992 vyhlásilo valné zhromaždenie OSN 22. marec za svetový deň vody. Na našej škole si tento deň pripomíname aktivitami, ktoré prebiehajú počas hodín biológie a sú zamerané práve na tento nenahraditeľný, ale obmedzený prírodný zdroj, ktorý je základom života na Zemi.
Začiatkom marca piatakov zamestnala druhá metodika zameraná na kódovanie, ktorá zahŕňala aktivity zamerané na kódovanie elektronických informácií. Žiaci počas riešenia úloh vytvárali QR kódy na školských počítačoch, počas hodiny riešili úlohy pomocou smartfónu s aplikáciami QR Code Reader a QR Scanner (ktorý dokáže čítať a vytvoriť QR kód v jednom). 
Aj na hodinách ôsmackej informatiky sme žiakom dali možnosť podieľať sa na overovaní metodík IT Akadémie práve kvôli tomu, že sa vo vyučovaní informatiky dominantne venujeme „tradičným údajom“ ako kancelárskym dokumentom, obrázkom, zvukom, videám... Moderný svet však vo veľkej miere využíva geolokačné dáta, na základe ktorých vieme lokalizovať polohu rôznych…
Vo februári sme začali s piatakmi na hodinách informatiky overovať sériu metodík zameraných na kódovanie, šifrovanie a kompresiu. Metodiky o kódovaní predstavujú aktivity zamerané na pochopenie významu kódovania v bežnom živote, na preskúšanie známych kódovacích metód a na tvorbu vlastného kódovania využívajúc vlastnú kreativitu a bádateľské zručnosti žiakov.
Už samotný názov metodík napovedá, čím sa žiaci zaoberali na hodinách matematiky. Ďalšia z veľmi zaujímavých metodík, ktorými sa obohatili vyučovacie hodiny žiakov ôsmeho ročníka.
Metodika, ktorej už názov prezrádza obsah, zameranie. Je orientovaná na čítanie a interpretovanie údajov z tabuľky, z kruhového a stĺpcového diagramu, znázorňovanie údajov z tabuľky kruhovým a stĺpcovým diagramom a naopak a vypočítanie aritmetického priemeru z údajov v tabuľke alebo v grafe.
V januári sme na hodinách matematiky vo 8.ročníku pokračovali v overovaní metodík projektu IT Akadémia. Konktétne táto metodika bola zameraná na celok Pomer, priama a nepriama úmernosť. ŽIaci tu využili vedomosti získané nielen na hodinách matematiky, ale aj geografie.
nedeľa, 27 január 2019 21:56

Ako škodím ostatným?

Napísala
V tomto týždni sme odštartovali overovanie série metodík v rámci riešenia projektu IT akadémia, ktorá sa zameriava na etické aspekty IKT.
Aj v tomto školskom roku majú naši žiaci možnosť zúčastniť sa na hodinách matematiky overovania metodík IT akadémie. Možnosť vyskúsať si pracovné listy k metodikám dostali aj piataci, konkrétne k metodike s názvom Farebný kód odhalený.
Písmeno v matematike má rôzne významy. Napr. písmeno a môžeme chápať ako označenie dĺžky strany a, resp. ako parameter v lineárnej rovnici. S tým však majú mnohí žiaci problém, často nechápu ak sa hovorí o premennej.
V októbri sme na našej škole opäť začali overovať inovatívne metodiky prírodovedných predmetov. Ako sme už informovali v minulom školskom roku, sme jednou z pilotných škôl, ktorá je zaradená národného projektu “IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie”.
Strana 1 z 2