Naše stránky používajú súbory cookies.

V roku 1992 vyhlásilo valné zhromaždenie OSN 22. marec za svetový deň vody. Na našej škole si tento deň pripomíname aktivitami, ktoré prebiehajú počas hodín biológie a sú zamerané práve na tento nenahraditeľný, ale obmedzený prírodný zdroj, ktorý je základom života na Zemi.
Začiatkom marca piatakov zamestnala druhá metodika zameraná na kódovanie, ktorá zahŕňala aktivity zamerané na kódovanie elektronických informácií. Žiaci počas riešenia úloh vytvárali QR kódy na školských počítačoch, počas hodiny riešili úlohy pomocou smartfónu s aplikáciami QR Code Reader a QR Scanner (ktorý dokáže čítať a vytvoriť QR kód v jednom). 
Aj na hodinách ôsmackej informatiky sme žiakom dali možnosť podieľať sa na overovaní metodík IT Akadémie práve kvôli tomu, že sa vo vyučovaní informatiky dominantne venujeme „tradičným údajom“ ako kancelárskym dokumentom, obrázkom, zvukom, videám... Moderný svet však vo veľkej miere využíva geolokačné dáta, na základe ktorých vieme lokalizovať polohu rôznych…
Vo februári sme začali s piatakmi na hodinách informatiky overovať sériu metodík zameraných na kódovanie, šifrovanie a kompresiu. Metodiky o kódovaní predstavujú aktivity zamerané na pochopenie významu kódovania v bežnom živote, na preskúšanie známych kódovacích metód a na tvorbu vlastného kódovania využívajúc vlastnú kreativitu a bádateľské zručnosti žiakov.
Už samotný názov metodík napovedá, čím sa žiaci zaoberali na hodinách matematiky. Ďalšia z veľmi zaujímavých metodík, ktorými sa obohatili vyučovacie hodiny žiakov ôsmeho ročníka.
Metodika, ktorej už názov prezrádza obsah, zameranie. Je orientovaná na čítanie a interpretovanie údajov z tabuľky, z kruhového a stĺpcového diagramu, znázorňovanie údajov z tabuľky kruhovým a stĺpcovým diagramom a naopak a vypočítanie aritmetického priemeru z údajov v tabuľke alebo v grafe.
V januári sme na hodinách matematiky vo 8.ročníku pokračovali v overovaní metodík projektu IT Akadémia. Konktétne táto metodika bola zameraná na celok Pomer, priama a nepriama úmernosť. ŽIaci tu využili vedomosti získané nielen na hodinách matematiky, ale aj geografie.
nedeľa, 27 január 2019 21:56

Ako škodím ostatným?

Napísala
V tomto týždni sme odštartovali overovanie série metodík v rámci riešenia projektu IT akadémia, ktorá sa zameriava na etické aspekty IKT.
Aj v tomto školskom roku majú naši žiaci možnosť zúčastniť sa na hodinách matematiky overovania metodík IT akadémie. Možnosť vyskúsať si pracovné listy k metodikám dostali aj piataci, konkrétne k metodike s názvom Farebný kód odhalený.
Písmeno v matematike má rôzne významy. Napr. písmeno a môžeme chápať ako označenie dĺžky strany a, resp. ako parameter v lineárnej rovnici. S tým však majú mnohí žiaci problém, často nechápu ak sa hovorí o premennej.
V októbri sme na našej škole opäť začali overovať inovatívne metodiky prírodovedných predmetov. Ako sme už informovali v minulom školskom roku, sme jednou z pilotných škôl, ktorá je zaradená národného projektu “IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie”.
Posledná z metodík projektu IT akadémia, ktoré sme v školskom roku 2017/2018 overovali v predmete biológia bola zameraná na stavbu tela nekvitnúcich rastlín. Hoci bola uvedená metodika určená pre 6. ročník ZŠ, overovali sme ju ako “nadstavbu” učiva 5. ročníka zameraného na lesné mikroorganizmy a nekvitnúce rastliny.
V 7. ročníku sme overovali ďalšiu zaujímavú metodiku s názvom Plán výletu. Overovanie sa uskutočnilo na dvoch vyučovacích hodinách v počitačovej učebni, nakoľko pri overovaní boli potrebné počítače, tablety, internet.
Pulz matematicky - metodika zameraná na tematický celok pomer, ktorý nasleduje po učive o zlomkoch. Už pri zlomkoch sa žiaci dozvedeli, že jeden zlomok má rôzne zápisy, ktoré môžeme získať rozširovaním, či krátením zlomkov. V tejto metodike sme chceli využiť túto skutočnosť pri prvotnom osvojení pojmu pomer.
Aj v 6. ročníku sme sa podieľali so žiakmi na overovaní metodiky s názvom Ako pracovať s dlhom. Už ako je s názvu metodiky zrejmé, dlh znamená byť v mínuse, čiže metodika bola zameraná na prvotné zisťovanie záporných čísel v 6. ročníku.
Maľovanie triedy bol názov jednej z metodík projektu IT Akadémia, ktoré sme overovali v 7. ročníku v tomto školskom roku na matematike. Overovanie prebehlo počas dvoch vyučovacích hodín.
Sedavý spôsob života, nedostatok pohybu, zvýšené pracovné vyťaženie, či enormná ponuka polotovarov v našich obchodných reťazcoch a rozvoj reštaraučných služieb ponúkajúcich rýchle občerstvenie, tzv. “fast food”, to všetko sú typické znaky dnešnej spoločnosti a jej životného štýlu. Reklamy na nezdravé jedlá, čipsy, mastné či slané jedlá ovplyvňujú naše stravovacie návyky…
Ako vzniká tekuté zlato bol názov jednej z posledných metodík projektu IT Akadémia, ktoré sme overovali v 5. ročníku v tomto školskom roku. Symbolické vyjadrenie tekuté zlato predstavovalo olej, čo naznačuje tematické zameranie uvedenej metodiky.
Náš prvý medzinárodný robotický projekt sme úspešne ukončili ešte v minulom školskom roku. Jeho ciele sú na našej škole stále aktuálne, čoho dôkazom je aj účasť našich žiakov v robotickej súťaži, ktorá sa konala 4. júna 2018 v Košiciach.
Čím zabezpečiť výživu ľudstva? Túto problémovú otázku sme riešili počas overovania v poradí tretej metodiky v rámci projektu IT Akadémia, ktorá bola zameraná na život na poliach a lúkach.