Naše stránky používajú súbory cookies.

Aj v tomto školskom roku majú naši žiaci možnosť zúčastniť sa na hodinách matematiky overovania metodík IT akadémie. Možnosť vyskúsať si pracovné listy k metodikám dostali aj piataci, konkrétne k metodike s názvom Farebný kód odhalený.
Písmeno v matematike má rôzne významy. Napr. písmeno a môžeme chápať ako označenie dĺžky strany a, resp. ako parameter v lineárnej rovnici. S tým však majú mnohí žiaci problém, často nechápu ak sa hovorí o premennej.
V októbri sme na našej škole opäť začali overovať inovatívne metodiky prírodovedných predmetov. Ako sme už informovali v minulom školskom roku, sme jednou z pilotných škôl, ktorá je zaradená národného projektu “IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie”.
Posledná z metodík projektu IT akadémia, ktoré sme v školskom roku 2017/2018 overovali v predmete biológia bola zameraná na stavbu tela nekvitnúcich rastlín. Hoci bola uvedená metodika určená pre 6. ročník ZŠ, overovali sme ju ako “nadstavbu” učiva 5. ročníka zameraného na lesné mikroorganizmy a nekvitnúce rastliny.
V 7. ročníku sme overovali ďalšiu zaujímavú metodiku s názvom Plán výletu. Overovanie sa uskutočnilo na dvoch vyučovacích hodinách v počitačovej učebni, nakoľko pri overovaní boli potrebné počítače, tablety, internet.
Pulz matematicky - metodika zameraná na tematický celok pomer, ktorý nasleduje po učive o zlomkoch. Už pri zlomkoch sa žiaci dozvedeli, že jeden zlomok má rôzne zápisy, ktoré môžeme získať rozširovaním, či krátením zlomkov. V tejto metodike sme chceli využiť túto skutočnosť pri prvotnom osvojení pojmu pomer.
Aj v 6. ročníku sme sa podieľali so žiakmi na overovaní metodiky s názvom Ako pracovať s dlhom. Už ako je s názvu metodiky zrejmé, dlh znamená byť v mínuse, čiže metodika bola zameraná na prvotné zisťovanie záporných čísel v 6. ročníku.
Maľovanie triedy bol názov jednej z metodík projektu IT Akadémia, ktoré sme overovali v 7. ročníku v tomto školskom roku na matematike. Overovanie prebehlo počas dvoch vyučovacích hodín.
Sedavý spôsob života, nedostatok pohybu, zvýšené pracovné vyťaženie, či enormná ponuka polotovarov v našich obchodných reťazcoch a rozvoj reštaraučných služieb ponúkajúcich rýchle občerstvenie, tzv. “fast food”, to všetko sú typické znaky dnešnej spoločnosti a jej životného štýlu. Reklamy na nezdravé jedlá, čipsy, mastné či slané jedlá ovplyvňujú naše stravovacie návyky…
Ako vzniká tekuté zlato bol názov jednej z posledných metodík projektu IT Akadémia, ktoré sme overovali v 5. ročníku v tomto školskom roku. Symbolické vyjadrenie tekuté zlato predstavovalo olej, čo naznačuje tematické zameranie uvedenej metodiky.
Náš prvý medzinárodný robotický projekt sme úspešne ukončili ešte v minulom školskom roku. Jeho ciele sú na našej škole stále aktuálne, čoho dôkazom je aj účasť našich žiakov v robotickej súťaži, ktorá sa konala 4. júna 2018 v Košiciach.
Čím zabezpečiť výživu ľudstva? Túto problémovú otázku sme riešili počas overovania v poradí tretej metodiky v rámci projektu IT Akadémia, ktorá bola zameraná na život na poliach a lúkach.
Poznáte byliny, ktoré nikdy nekvitnú? Môžete nájsť v lete koberce? Ako sa rozmnožujú, keď nekvitnú? Prečo je v lese počas leta príjemnejšie, ako v meste? Týmito otázkami sme začali testovanie druhej časti metodiky zameranej na mikroorganizmy a nekvitnúce byliny.
V týchto dňoch sme na piatackych hodinách biológie začali s testovaním druhej “IT” metodiky projektu IT Akadémia, ktorá je zameraná na mikroorganizmy a nekvitnúce byliny. Naše hodiny preto opäť bádateľsky ožili. V týchto dňoch sme na piatackych hodinách biológie začali s testovaním druhej “IT” metodiky projektu IT Akadémia, ktorá je zameraná…
Nezisková organizácia Aj Ty v IT organizovala na akademickej pôde Ústavu informatiky Prírodovedeckej fakulty Univerzity P. J. Šafárika v Košiciach praktický workshop pre učiteľov ZŠ a SŠ zameraný na programovanie minipočítačov BBC micro:bit. Tie budú súčasťou IT ScienceLabu, ktorý naša škola získala zapojením do projektu IT Akadémia.
štvrtok, 12 apríl 2018 19:48

Biológia v projekte IT Akadémia

Napísala
V minulom školskom roku sme sa ako jediná humenská škola dostali medzi 60-tku slovenských škôl, ktoré sa stali partnermi projektu IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie.V minulom školskom roku sme sa ako jediná humenská škola dostali medzi 60-tku slovenských škôl, ktoré sa stali partnermi projektu IT Akadémia - vzdelávanie…
Ako jediná základná škola v Humennom sme sa stali partnermi projektu IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie! Pedagógovia, ktorí vypracovali projektový zámer, mali od začiatku ambície uchádzať sa o účasť v elitnom programe spolupráce na rozšírenej úrovni.